halwa telinga

Tuesday, January 31, 2012

setahun setengah

assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah. hari ni tamat elective course untuk subjek pulmonary medicine. esok akan mulakan course baru iaitu NICU. esok boleh jalan kaki aja ke kuliah :D.

setahun setengah. apa yang setahun setengah? kalau rakan2 di sini amat faham lah rasanya. dalam masa setahun setengah lagi, kami akan berkhidmat sebagai seorang doktor. mungkin ini anggaran kasar sebab kalau ikut senior, majlis konvokeseyen depa pada bulan 10 tahun ni. aduuuh...kadang2 stress juga kalau duk fikir2. tambah2 tadi sebelum exam untuk course pulmonary medicine, doktor kami tanya soalan mengenai bronchial asthma...terkebil-kebil saya rasa diri saya duk fikir jawapan.

sebenarnya, pesakit asma ni antara yang biasa seorang doktor akan berdepan. tapi....bila duk fikir dengan keadaan tadi,

"mati dulu agaknya patient nanti!" ...itu yang terdeetik di hati ni.

***

setahun setengah lagi!

kadang2 rasa macam tak percaya sudah berada di tahun 5. rasa baaaaaru sangat masuk ke tahun pertama. ooh..itu kisah di tahun 2007. sekarang sudah 2012. kalau dulu tiba di sini umur masih belasan tahun, sekarang bukan lagi belasan.

rasa cepat sangat masa berlalu.

rasa takut untuk bekerja nanti. (duk takut ja, study tak sehebat rasa takut..hadoi!)

bila saya mengadu pada dia yang sweet :)...yang saya banyak buang masa, dia hadiahkan ayat ini kepada saya :

"sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri" Ar-Ra'd ayat 11.

terkesan.

terima kasih!

itu yang saya nak, kalau saya silap...tolong tegur.



***
final exam : 19 hari lagi.

robbuna yusahhil.

doakan kami=).

***

tiba2 rasa terkilan kepada sesuatu. sedikit cemburu mungkin. aish....memang tak patut. dan buat saya teringat kepada satu artikel di ILuvIslam ni.

Jangan tangisi apa yang bukan milikmu

sekali lagi, motivated. terkesan. biarpun saya dah pernah baca artikel ni, pernah share juga....tapi kali ni impak lebih besar kepada diri saya.

ya, saya tak punya hak untuk ada perasaan itu.

***

macam2 akan berlaku dalam masa setahun setengah akan datang. Kan?

2 comments:

al-faqirah said...

sapa dia yg sweet??saya kah?

tuan rumah said...

dast > jgn bajet2. jgn perasan2. dh 40 hr kita x brhubung, ok? of kos la org lain.