halwa telinga

Thursday, October 27, 2011

adik

assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Allah masih beri saya peluang untuk melihat perkembangan adik2 saya. Alhamdulillah, Din dah tamat PMR baru2 ni. dia yang nak exam, cik tengah kat sini yang risau lebih.

insyaAllah, 21 november ni Dah pula yang akan menduduki peperiksaan. ini entry terakhir cek dah sebelum exam ~entry terakhir~ saya selaku kakaknya, tergamam, terkedu bila tahu adik have to face all the problems by herself. tak boleh bayangkan orang lempar ais ke muka saya T.T. memang hati terbakar lah.

apa2 pun, ujian2 yang cek dah rasa tu mematangkan cek dah. ada hikmahnya Allah bagi ujian untuk cek dah saya ni. walaupun umur kami berbeza 4 tahun, tapi kami boleh bincang atau share masalah kami sama2. *dia terlebih matang atau saya yang tak matang?* ahaai...~

apa2 pun, ini entry khas untuk Dah, kalau Dah sempat membacanya. selamat berimtihan. kak ngah tahu Dah boleh buat. semoga segala cita2 mu tercapai. semoga Allah swt memberikan yang terbaik. semoga kali ni, Dah mampu membuat Ma Ayah mengukir senyuman bahagia =).

kak ngah tahu Dah dah usaha. Allah swt lebih tahu sejauh mana usaha yang Dah sudah lakukan dan apa yang Dah rasa sepanjang 2 tahun di form 6 ni. insyaAllah...walaupun bukan di maahad yang kita sayang tu, bumi Naim tu sedang mentarbiyah Dah untuk menjadi hamba Allah, sebenar-benar hamba. kalau namanya hamba, takkan ada saat senang. tapi, setiap kesusahan ada kesenangan yang menanti.

jaga hubungan dengan Allah swt. jaga juga hubungan dengan manusia especially Ma Ayah dan adik-beradik. banyak2 la doa. semoga kejayaan kali ni milikmu.

All the best!

4 comments:

al-faqirah said...

ehem,well,memang saya matured pn skrg *wink2

tuan rumah said...

*debush!*+*giling kepala*ore ngaku matured tu la hok x matured bena..aigooo-_-

syubliabyad said...

quotes yg awk letak tu . berdegup kencang jantung saya baca. =)

syubliabyad said...

salah komen post.abaikan.