halwa telinga

Saturday, October 15, 2011

wakenabeb!

assalamualaikum wbt

Alhamdulillah, sudah masuk minggu ke-2 round paediatrics. hari ni, Dr. Shahirah tanya...

"you're from the fifth grade,right?"

"yes"

"so, you'll be graduated soon"

MasyaAllah...graduate? yup, 2 tahun sahaja lagi. dalam tak sabar nak grad, takut pun ada sekali. banyak lagi yang tak ada dalam kepala ni. risau. doktor macam manakah saya nanti?


‎"Dan tidak ada seorg pun yg dapat mengetahui (dengan pasti) apa yang akan dikerjakannya esok. Dan tidak ada seorang pun yang dapat mengetahui di bumi mana dia akan mati. Sungguh, Allah Maha Mengetahui, Maha Mengenal" Surah Luqman ayat 34.

sungguh, saya merasakan diri saya masih jauh untuk menjadi seorang doktor. apatah lagi seperti doktor-doktor yang saya kagumi itu.

Allahu Musta'an. semoga Allah mempermudahkan segalanya.

***

semalam, program untuk pelajar baru disambung dengan aktiviti Explorace. seronok pusing2 taman montazah yang terkenal dengan istana Raja Farouk tu. pada sebelah malamnya, disambung dengan barbeku. walaupun tak ramai hadir, tetap meriah. Alhamdulillah.



sebenarnya, beberapa orang yang hari lahirnya pada bulan 10 diraikan semalam. termasuklah dari kalangan fasilitator.

dari sesi muhasabah, torture semua orang...lama kelamaan keluar pasal kes polis. haih...~musim2 rusuhan ni, buat saya rasa cuak la juga. beberapa nama dipanggil dan disuruh berdiri. suasana agak tegang. tapi, ada juga yang gelak2. adik2, jangan gelak time orang tengah serius. meshi?

"dari Montazah tadi balik terus ke ada pegi mana2?" tanya yang bercakap. tegas!

semua cakap balik terus. seterusnya, adik dari kumpulan saya dipanggil.

dalam hati "apa la yang jadi....dah la tak hantar adik2 balik tadi. habis lah aku!"

seterusnya nama lain dipanggil. dan akhirnya fasi pun dikatakan terlibat sama. dan nama yang dipanggil adalah saya!

dalam hati.."apahal ni? kenapa aku pun kena sekali? relek2"

kawan2 sebelah cuba tenangkan. ok. saya tak takut. depa tengah plan something. tapi apa? ..~


rupanya....birthday boys and birthday girls ni sedang dikenakan.

WAKENABEB!

lebih kurang la...macam cerita wakenabeb. kami terkena.

seterusnya, sama2 potong kek dan sama2 makan. majlis bersurai.



saya ingin coretkan di 'rumah' saya ini sebab rasa kejutan tu menjadi. ye la...hari lahir saya lambat lagi. 2 minggu lagi. jadi, saya tak expect akan ada selitan keraian di situ. tambah lagi, dah lama tak dapat kejutan =).

apa2 pun, terima kasih semua. semoga Allah memberkati kalian.

***

ini adik2 kumpulan saya. gambar ni tak cukup ahli. partner saya pun tak de di sini. Ika jaga checkpoint lain. syukran jazilan Ika dan adik2 sekalian=)

ukhwah fillah abadan insyaAllah.

No comments: