halwa telinga

Sunday, July 12, 2009

bagaimana kita?



assalamulaikum, salam ukhwah....

MARWA EL-SHERBENI...nama yg cukup tak asing lagi kebelakangan ni...shahid kerana mempertahankan hijab

some info abt the tragedy

kalau fikir sejenak, kalau kita ditempat beliau masa tu..apa kita akan buat?

beliau sedia mempertahankan hijabnya, auratnya, maruahnya, even di tuduh terrorist..


cuba kita lihat masyarakat kita, tak payah pegi jauh2, di Malaysia, ramai shj yg mengaku Islam, wanita Islam, tapi tanpa hijab...maruah pun melayang je...

itu yg dgn sewenang-wenangnya melepaskan pelindung maruah, tp bagi yg sdh menutup, rasa2nya sggup x membela diri,mempertahankan tudung yang dipakai ? ada orang, diugut tak dapat kerja kalau pakai tudung pun sggp melepaskan tudung semata-mata kerja yg diidamkan...hai la manusia, nipisnya iman..itu belum lagi nyawa jadi taruhan...

kalau nyawa, sggupkah kita?

sejujurnya, saya takut...hidup tak lama, amalan sikit, dosa2 yg dlm sedar atau tak, terbuat atau sengaja, besar ke kecik...apa nasib aku di akhirat nnt? bagaimana nak berhadapan dengan Allah nnt?...mcm2 kita akan fikir, dan yg pasti mati itu sakit....

tapi bila fikir balik, kita membela hijab kita tu, sama dengan kita membela agama kita, Islam. Allah dh janjikan orang yang membela agamaNya, dan mati
di jalan memperjuangkannya, kita dikira mati shahid.

shahid...janji Allah, syurga ganjarannya...

di sini adalah kata Nabi Muhammad SAW, kepada tentera2 Badar...

Demi Allah, yang nyawaku ini ditangannya, musuh-musuh kita sekarang akan menghadapi pahlawan-pahlawan yang sabar dan tangguh, serta akan memenangkan peperanagn. Jika satu diantaranya terbunuh maka Allah lah yang akan memasukkan ke syurga

hati lemah?...Allah Maha Berkuasa, sama2 lah doa moga Allah kuatkan hati kita
rasa iman lemah?...tingkatkan amalan, insyaAllah semakin dekat kita dengan Allah, semakin bertambah iman kita....amin


[image-43.gif]

berjuanglah...moga mati kita, dlm husnul khotimah....

p/s : semakin ramai umat Islam dibunuh, di tindas,
moga kita sentiasa peka dan ambil tahu.... ###pesan pada diri ini juga..huhu!


: setiap peristiwa ada pengajaran... jgn juz terima cerita, tp selidik dan nilai...

: exam ---- 5 papers more...berusaha!!! caiyyok... kata2 adik sy: "caiyyok kak ngah shii.." wlw ringkas, tp cukup memberi semangat...mklumlaa, rindu...

----JOM STUDY!!! Ya Allah jadi kanlah apa yg kami baca, belajar, menjadi ilmu yg berguna untuk kami,sepanjang hidup kami, mahupun selepas mati kami...tetapkan lah hati2 kami,berikan kejayaan kepada kami di dunia dan diakhirat...sesungguhnya Engkau Maha bijaksana, Maha Berkuasa, Tak pernah tidur, Tak pernah lupa----

jika kamu mengingati Allah, Allah pasti mengingati kamu...

kalau time exm tu mcm lost , tak leh nk fkir, relax kejap, ingt Allah...Dia Maha Mengetahui...Maha suci bagi Allah Yang Tak Pernah Tidur dan Tak Pernah Lupa....






2 comments:

insan biasa said...

hmmm.. hebat sgh sebuah hati yang dipegang oleh Allah.. ia akan jadi kuat sekuat2nya..

tiada daya dan upaya melainkan Allah yang maha tinggi lagi maha besar..

.::SyImAh::. said...

doa snjata kite...mgkn doa sama je tiap2 hr, nk mtk kuatkn hati,jgn pesong,tp Allah sntiasa dgr rntih hati hmbanya...kn?