halwa telinga

Sunday, March 28, 2010

hanya Tuhan yang tahu

assalamualaikum WBT...

alhamdulillah dipanjatkan,masih lagi dikurniakan kudrat,kekuatan,dan ilham untuk menulis kali ni.

hati berkata,tangan bergerak,minda menyusun ayat...tatkala rindu pada ibunda tercinta memenuhi benak fikiran....ya, kepala saya 2-3 hari ni, asyik fikirkan keluarga nun jauh di sana. laptop sekarang bermasalah. tak boleh dengar bila call pakai voip. jadi, rasa macam dah masuk 2 minggu, telinga saya, sunyi dari kata2 semangat dari ibu saya.

tapi, alhamdulillah...mesej daripada ma (panggilan untuk ibu saya), cukup buat hati saya kuat kembali. hanya Tuhan saja yang tahu, seberapa banyak ma memahami anak dia ni. dia tahu, saya ada masalah..dia tahu apa yang buat saya jadi stress.., dia tahu di mana kelemahan anak dia ni, dia tahu apa yang buat saya jadi kuat dan gembira..

saya akui, kebelakangan ni semangat nak study sangat2 down. tak tahu kenapa. rasa macam dah tak banyak benda yang difikir. tapi, still rasa otak ni serabut....betul lah kata ustaz Naim, yang tak ada masalah itulah yang bermasalah. titik.

masih ingat lagi mesej dari adik, ayat disusun oleh ma.." kejayaan kak ngah kebanggaan ma ayah jgk. jadi,kalau rasa malas, ingat Allah, ma ayah n kak we. insyaAllah rajin dan berjaya," tiba2 sebak seorang diri dalam kelas. huhu! terus tak mengantuk. ^_^

sekali lagi, adik saya menyampaikan mesej, tanpa pengetahuan ma. ini hasil mereka bersembang.ma kata, "kalau ma mampu tarik matahari turun, ma akan tarik. ma nak kak ngah balik cepat2 bawa kejayaan untuk ma"...emel ni saya baca pagi2 lagi. sekali lagi...hati sebak, dan......~

baru saya faham, bila orang kata "berusaha, ibubapamu menunggu kepulanganmu bersama segulung ijazah"...

saya rindu mereka...rindu mereka...

tak macam orang lain yang ber'webcam' bersama keluarga, dapat lihat bagaimana rupa mereka dari sehari ke sehari. saya hanya mampu melihat wajah mereka yang dirindui setelah 10 bulan meninggalkan mereka. alhamdulillah...sebab, ada lagi yang tak mampu tengok sampai 3-4 tahun!
walaupun hanya 10 bulan, tapi cukup menunjukkan perubahan pada wajah mereka yang meniti usia tua. sayang ayah,sayang ma. sayang semua^_^

maaf, entry kali ni macam layan emosi sendiri sikit. hanya Tuhan yang tahu, macam mana perasaan saya sekarang=(

p/s : kalau mi, se,@ dah baca entry ni...pandai2 la hantar gambar ye...sian la ko kak ngah ni...

4 comments:

nhanunmr said...

ah!sy pun rndu dgn sume yg tsayang jauh di sana..wlpn "webcam" sokmo. xpe,jarak itu menerbitkan kerinduan.

kalu sy tanya ma sy ,"ma xrindu anum ke?"..ma akan senyum..
"kalau nk bgtau rindu,dah tak terucap dengan kata2.hanya Allah tahu..tp,ma kne kuat sb ma nak tgk anak ma kuat.iAllah,Allah sentiasa smpaikan salam rindu ma dan abah pada anakanda tersayang"..
what happened next?awk buleh guess kot..=D


p/s >>
they're one of the reasons why we've to stay strong,dear =)

tuan rumah said...

syukran hanun...

gapo next week? sori..x leh nk guess anything..

kucIngbUnge said...

bkn next week la kak syimah..next jah,,,

mestila cik anum kite tangkap leleh...

hehe
betul x ,anum??

ngee..k.syimah,voip kite pn cmtu gak..x taw la sbb laptop ke ape..last2 kite gne phone 2 phone voip..lagi clear..tp,mahal sket lah..
skang da gne lowrate voip plop..hu2

nok gne LOWRATE voip kite??
bleh jah..buzz ym ea..:)

jgn sedeyh2..be strong,dear!

tuan rumah said...

my dearest kucing bunge...haha,xpasan hanun tlis next jah..

ok! dah call da rmh...trubat smua..ngeee:D

thnx to u...^_^