halwa telinga

Thursday, June 17, 2010

tumpang lalu

assalamualaikum WBT...

alhamdulillah, tadi presentation multisystem dah habis. tahniah tuk hasmah; ketua section, pujian besar dari doktor-doktor. nice lah! yang pasti, tak sia2 bersengkang mata depan laptop baca slide dan study satu2. kami presenter ni penat nak baca. tapi ketua section kami, baca semua sekali...huh! tak boleh nak bayangkan penat nya nak baca satu2. thanx3 ^_^

so, dah tak de alasan tak sempat study sekarang. no more presentation. hepi2.

"wahai orang-orang yang beriman! jangan lah kamu memasuki rumah yang bukan rumah mu sebelum meminta izin dan memberi salam kepada penghuninya. Yang demikian itu lebih baik bagi mu, agar kamu selalu ingat. (27)

dan jika kamu tidak menemui seorang pun di dalamnya, maka janganlah kamu masuk sebelum kamu mendapat izin. Dan jika dikatakan kepadamu " kembalilah!" maka hendaklah kamu kembali. itu lebih suci bagimu, dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (28)

tidak ada dosa atasmu memasuki rumah yang tidak dihuni, yang ada didalamnya kepentingan kamu; Allah menegtahui apa yang kamu nyatakan dan apa yang kamu sembunyikan" (29)

SURAH AN-NUUR AYAT 27-29.

----

indahnya ajaran Islam. nak masuk rumah orang pun ada adab-adabnya. kenapa tiba2 sentuh pasal adab-adab masuk ke rumah orang? kalau anda cakna pasal apa yang berlaku di Malaysia, fahamlah kamu~

ok, till next time...

buka minda, buka hati, kenali diri....(lupa ni quote sape)

2 comments:

.::: norhasmahsalleh:::. said...

wah,
nama saya disitu =)
thanx syimah,
actually kerja seme orang,saya sekadar menolong mana yang termampu =)

congrates to all,
akhirnya tamat sesi tahun 3,
dan exam menanti..huhu
**cuak mode~

ROBBUNA YUSAHHIL
KULLU AM ANTE TOYYIBIN.

tuan rumah said...

hehe...btul2 hrgai nih...

robbuna yusahhil jugak....caiyyok2!
^_^