halwa telinga

Friday, October 22, 2010

cahaya esok


menunggu hari esok,
semoga dengan terbitnya mentari di esok hari,
aku menjadi yang baru...


aku sudah penat.
penat fikir.
cukup setakat ini.
i'm off now.

kawan2 saya, tolong saya ya?
saya perlukan kalian di sisi saya =(





5 comments:

nuruzuaz said...

kak syimah tgh susah hati ke??? waa... kak syimah, jgn sdih2 ea.... ari tu nmpk kak syimah, then bila toleh kali kedua, dh tk nmpk plak.. huhu... kak syimah, tahun 4 mesti mencabar kan??? Rabbuna yusahhil...
p/s: bfday kak syimah dh nk dkt kan?? heheheheh....^_^

ukhtiza li said...

salam syimah...


semoga dipermudahkan segala urusan...

banyakkan bersabar na...


"Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,
(Sekali lagi ditegaskan): bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.
Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain),
Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau gemar dan ingini)."
~al-Insyirah:5-8~

"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): “Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir”."

~al-Baqarah: 286~

teruskan ya...

p/s: dari jauh ku kirimkan doa...

tuan rumah said...

nuruzuaz > thankx zana tgglkan komen utk akak^^.komen tu tndanya ade lg org yg akak syg dkt dgn akak.. i'll try to comfort myself.huhu! tp, prob ni xde kaitn ngn idup di thn 4..sbb prob ni since 1st yr lg.huhu!saket2.

btw, hehe..birthday akak tggl 6 hr jer lg..kikiki..

ukhtiza li > ja...i need u la. bnyk bnda nk crita kat ja. tp, xdan lagi la setakat ni. nanti ada masa kita cerita2 eh. btw, komen tu mengingatkan sy yg saya ada Allah di sisi. doakan saya ye! sayang kamu^^

.::: norhasmahsalleh:::. said...

kenapa ni syimah.
be stronger as before.
i know u r always superb rite.. it is not the environment which decide what we want to feel, but it is ourself who actually decide what we want to be. =] as long as u have "u", u'll always feel great, no matter wherever on earth u r. yosh!

i'll always be at ur side to share on.
and for sure Allah will always be with u,as usual.
nothing gonna make changes!
just be tougher,and togerther we move on ok? ;)

tuan rumah said...

hasmah >

i am superb? haha..pndai je dia.
bcz i'm trying to be myself, i hv to do this. but i knew that i can't if i'm alone. so i need my frens by myside. i've kept this prob almost 4 years hasmah...n mcm da sebati ngn hidup. tp, once sy sedar wt i'm doing is totally wrong,(act,da 4 thun jgk sy sedar) i hate myself. that part of myself.

pape pun, thanx for ur advice. really appreciate it! nnt sy da ready, i'll share with u. ^^,