halwa telinga

Monday, October 25, 2010

tafsirlah sendiri

assalamualaikum WBT..

alhamdulillah.

masih berusaha untuk tekad hari tu :D..semoga bertambah baik insyaAllah.

sungguh...entry sebelum ni menyebabkan macam2 orang tanya, dan macam2 jugak yang sampai ke telinga ni.

"apa jadi syimah?"...err...not ready yet nak cerita2, saba neh..

"saya tahu tak pasal apa?"...owh..tak tahu.

"mengapekah?"...blh jawab ma fisy musykilah sj. cerita tutup.

"syimah ni pelik la, dalam blog sedih2..kat luar gelak2 elok je,"
"itulah cara orang matang handle masalah..."....ceh! pandai je korang.

minta maaf pada empunya dialog di atas. nak tulis jugak kat sini. hehe.

apa2 pun, tak kisah lah apa tafsiran orang pada entry tu. segala kata2 semangat, tanya khabar tu...sangat2 dihargai. saya sayang anda semua.^^. rasa dekat dengan anda.

bila hati dan otak tengah serabut, terus bawa hati dan otak saya kepada kenangan di tanah suci Ramadhan lepas. subhanallah. saya tak pernah rasa hati saya setenang itu. bila ayah saya tanya apa perasaan saya bila ada di Mekah...saya cakap saya rasa tenang. sangat tenang.masa tu tak perlu fikir pasal study, tension dengan masalah lain ke... rutin yang sangat damai dan boleh kata menyejukkan hati. (",).

tambah2 lagi, kita kan di rumah Allah. tenangnya lihat kaabah. kadang2, saya hanya termenung melihat kaabah. orang kata, doa la banyak2 bila dah ada kat depan Kaabah. tapi, itulah yang jadi pada saya. hanya hati saya berkata-kata. boleh kata seolah berdoa utk diri sendiri sj. dah lama di depan kaabah baru teringat pasal doa2 yang family dan kawan2 kirimkan. mungkin perasaan 'rasa tak caya' sangat tebal masa tu. dan sekarang pun sama jugak. masih rasa macam mimpi.
mintak maaf lah describe mcm teroverexcited.hehe...

tapi, sungguh, rindu sangat. rindu nak jejak lagi kaki ke sana. insyaAllah. kalau ada rezeki.

dan satu lagi, wlwpun macam2 masalah yg kami hadapi sebelum kami selamat sampai ke tanah suci...semua masalah tu buatkan saya faham apa itu 'tetamu Allah'. orang yang dijemput. selagi mana betul2 berusaha untuk menjadi tetamunya, Allah akan permudahkan segala urusan. berdoalah banyak2 moga cepat menjadi tetamu di rumah Allah.

nak selit jugak kat sini. saranan ikhlas lah dari saya kpd sahabat2 yg masih ada kat Mesir ni...duit yg kadang2 kome spend tuk jalan2 masa cuti or beli baju baru, beg baru, handset baru dan macam2 lagi yang selalu bertukar ganti tu, apa kata simpan utk ke sana. sungguh tak rugi. insyaAllah. yg dapat elaun setiap bulan tu, elaun tu lebih dari cukup kott...pandai2 lah berjimat cermat.

hai laaa...dah meleret rasanya nih. ma3lisy andai tersalah kata.

doakan kami dari internal medicine dapat jawab OSCE dgn baik. insyaAllah.

4 comments:

syubliabyad said...

getar dalam hati siapa yang tahu.ngee~

tuan rumah said...

huuuhuu...
debar di hati blh dgr pkai stateskop..kui3;p

rindu tanah haram said...

rindu juga tanah suci..

pengalaman terindah ramadhan yang pernah dilalui selama ini..

semoga berpeluang mejejakkan kaki lagi di sana.. insyaAllah

tuan rumah said...

bru fhm bila org yg pnah pegi asyik ckp rindu kt sana. esp ma ngn ayah sdiri. kenangan tu wlwpun dah 10 thn, masih segar dlm ingtn diorg.