halwa telinga

Friday, October 15, 2010

nak menangis boleh?

assalamualaikum WBT..

tiba-tiba rasa sebak. rasa sesak. seakan ada seketul benda dalam dada ni. kalau lah boleh dilempar ke luar, dah lama saya baling jauh-jauh. biar tidak melekat di hati ini lagi. haah..kenapa hari ni terasa sesuatu yang pelik? sedih. titik.

apa yang disedihkan?
entah lah. kalau diri sendiri tak mengerti apa yang difikirkan, apatah orang lain,kan?

diri ini hendak menangis. seboleh-bolehnya. sepuas-puasnya. tapi, seakan ada yang menyekat diri ini dari menitiskan air mata. ya Allah, biarlah perasaan sedih ini terpadam.

usai solat maghrib, al-quran itu saya belek perlahan-lahan. moga hati ini menjadi lebih tenang selepas ni.

"ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hatikan menjadi tenang." ar-Ra'du 28

saat menulis entry ni, tiba-tiba seseorang menegur saya melalui ym.

"syimah?"...

sapa ni? detik hati saya.

"ja"

hanya seorang ' Ja ' yang saya kenal. dia. dan memang dia.

ya Allah, siapa sangka..gerangan itu adalah sahabat yang sangat saya rindu. 10 tahun kami terpisah. aduh..tiba2 hati berbunga-bunga. rasa sedih tadi hilang serta merta. Ya Allah, kuasa Mu sangat hebat!

terima kasih kawan,..walau jauh di mata, tp kita tetap di hati.

No comments: