halwa telinga

Monday, August 8, 2011

smile!


assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah. tropmed sudah lepas. macam2 cerita yang boleh dengar sebaik keluar dewan tadi. apa2 pun, bersyukur dengan ilham yang diberikan. tanpa ilham dari Allah swt, takkan ada secalit dakwat pun di atas kertas tadi.


bagi saya, tak perlu salahkan soalan kalau kita tak mampu nak jawab. tak ada alasan tak belajar tajuk tu, sebab memang ada belajar. tapi, biasa lah kalau nak exam mesti kita akan tekankan soalan2 spot, atau tajuk2 yang doktor tekankan di dalam kelas. kita mungkin boleh habiskan baca semua tajuk dalam buku tapi ada beberapa tajuk yang perlu ditekankan. dan akhirnya, jadi lah macam soalan hari ni. UNEXPECTED questions. sangat jelas dalam kepala, doktor hanya ajar sepintas lalu sahaja.

jawapan satu perenggan untuk 10 markah. cukup2 buat saya rasa nak garu kepala. 'ape lah yang aku nak goreng lagi bagi cukup 10 markah?'

ahaiii...inilah pengajaran. full-stop=).

***

"Ayat yang Kami batalkan atau Kami hilangkan dari ingatan, pasti Kami ganti dengan yang lebih baik atau sebanding dengannya. Tidakkah kamu tahu bahawa Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu?" Al-Baqarah ayat 106.

"Tidak! Barangsiapa menyerahkan diri kepada Allah, dan dia berbuat baik, dia mendapat pahala di sisi Tuhannya dan tidak ada rasa takut pada mereka dan mereka tidak akan bersedih hati" al-Baqarah ayat 112.

mari mentadabbur. lebih elok kalau buka mana2 kitab tafsir untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ayat2 ini. di sini, saya cuma ingin berkongsi rasa bila terjumpa ayat ini tengah hari tadi.

cukup menenangkan hati. hilang segala rasa terkilan, rasa sedih, celaru dengan soalan TropMed pagi tadi.=).

Alhamdulillah. dan terus buat saya lena qada' tidur semalam .

senyum lah!

senyum itik? ehee..=D

just smile from your heart. to brighten up your day, and others...maybe?

*satu paper lagi. Orthopedics. selamat study!

*apesal euphoric rasanya hari ni?

tambah lagi lepas call Ma. hari ni mereka berbuka bertiga sbb abe Mi balik rumah. takde la Ma berdua dengan ayah je.

16 hari lagi menuju Kelate =). saba deh.

3 comments:

kucIngbUnge said...

16 hari lagi..

sabar,ea..hihihi

nhanunmr said...

ok,yg 16hari tu plg buat sy xleh duk diam -.-"

ps: sy pn goreng td.hangit barangkali.haha.. mmg sikit pn dlm buku L.Recidivan tu. tp,saje cuba nk create pemikiran kreatif & kritis :p

tuan rumah said...

oggy > ye2...sy sdg brsabar. :D

hanun > adeh...sori mokteh! terbuat org xleh duk diam doh laa...~sedap goreng sapa hangit. mujur 3 soklan jah, klu bnyk lg bau betul hangit dlm dewan tu. pakat goreng rmai2...huhu

*saba mokteh deh, awk akn dpt smthing yg jauh lbih baik kt sini.insyaAllah.

pakat baco ortho molek2 belako oggy ngn hanun <3 <3 =)